search
We hebben geen resultaten gevonden voor ''. Probeer iets anders.
mapAlle locaties
  • lightbulb
    Je hebt nog geen favorieten in je lijst toegevoegd.
  • Waar begint jouw event?

    search









Het Wapen van Zoetermeer

  • location_cityLoctie en omgevingAan de snelweg
  • person_pinCapaciteit10-300 personen
  • styleSfeer en uitstralingLandelijk & Romantisch
  • meeting_room11 ruimtes

Over

Het Wapen van Zoetermeer, "Nostalgie van In de Drie Hooibargen"
Het prachtige authentieke pand is al decennia lang een geliefde locatie voor het vieren van een bruiloft. Alle ingrediënten voor een geslaagde en memorabele huwelijksdag zijn aanwezig: een unieke locatie met een prachtige trouwzaal, een unieke buitentrouwgelegenheid, sfeervolle zalen, diverse terrassen, een uitstekende keuken, zeer ruime parkeergelegenheid voor al uw bezoekers en een uitstekende service met warme gastvrijheid. Komen er op de bruiloft ook kinderen mee? Zij kunnen zich helemaal uitleven op onze grote speelzolder!

Bruiloften, feesten & partijen
Een arrangement op maat is wat wij u graag bieden. Wij zijn uitsluitend op afspraak geopend en verzorgen bruiloften op maat. Na een rondleiding door onze trouwlocatie stellen wij voor u een vrijblijvende prijsopgave op waarbij we rekening houden met uw wensen en het aantal gasten. Wij maken voor u een bruiloft all-in prijs zodat u van te voren de exacte kosten van uw huwelijksdag weet. 
Wij nodigen u 7 dagen per week uit van 10:00 uur tot 15:00 uur voor bezichtigingen, aanvragen en informatie. Indien gewenst kunnen wij ook een afspraak buiten onze vaste openingstijden met u inplannen.

Onze voordelen:
- Een vaste gastheer of gastvrouw op uw huwelijskdag van begin tot eind aanwezig
- Officiële trouwlocatie met prachtige trouwzaal
- Unieke buitentrouwlocatie onder de drie nieuwe hooibargen anno 2016
- 10 privé ruimtes voor gezelschappen van ieder formaat
- Voldoende parkeergelenheid voor al onze bezoekers op eigen terrein 
- Bruidssuites aangeboden bij de verzorging van uw complete huwelijksdag*
- Uitsluitend geopend op reservering, exclusiviteit voor ieder gezelschap
- Uitstekende keuken met zeer uitgebreide mogelijkheden
- Alles op één locatie
- Service & gastvrijheid op maat
- Midden in de randstad, dichtbij alle uitvalswegen
- 8 van onze 10 zalen hebben een aangrenzend privé terras

 * Vraag naar de voorwaarden 

Historie
Boerderij de Vier Hooibargen al 250 jaar een begrip! Iedereen kent onze locatie als de
boerderij met de naam “In de Drie Hooibargen”. Deze verwijst naar de drie hooibergen die op ons erf bewaard zijn gebleven. Oorspronkelijk stonden er echt vier. Pieter Lugtigheid liet de boerderij in 1769 bouwen. Zijn initialen en het bouwjaar staan in een gevelsteen gebeiteld. De hooibargen en de boerderij zijn altijd bewaard gebleven en een gemeentelijk monument. Na de oorlog werd de boerderij omgebouwd naar een party boerderij en dat is het nu nog steeds. De Drie monumentale Hooibargen zijn in 2016 opnieuw opgebouwd en worden nu gebruikt als authentieke plek voor een huwelijksceremonie, BBQ, buffet, receptie, of borrel!

Uitstekend voor
  • outdoor_grillBarbecue
  • diversity_1Ceremonie
  • restaurantDiner
  • nightlifeFeest
  • festivalFestival bruiloft
  • local_barOntvangst
  • infoPrivate dining
Algemene faciliteiten
  • yardBinnenplaats
  • infoBuiten trouwen mogelijk
  • deckBuitenruimte(n)
  • infoDakterras
  • elevatorLift aanwezig voor alle verdiepingen
  • roofingOverdekte buitenruimte(n)
  • accessibleRolstoeltoegankelijk
  • accessibleRolstoeltoegankelijk toilet
  • deckTerras
expand_moreToon meer
Culinaire mogelijkheden
  • outdoor_grillBarbecue mogelijk
  • microwave_genEigen catering mogelijk
  • inputExterne cateraar mogelijk
  • rv_hookupFoodtrucks mogelijk
  • brunch_diningPrivate dining mogelijk
Duurzaamheid
  • ev_chargerElektrische oplaadpalen
Technische faciliteiten
  • play_arrowBasis AV-set
  • wifiWiFi
Entertainment
  • music_noteAchtergrondmuziek buiten toegestaan tot 22:00
  • speaker_groupBand toegestaan
  • graphic_eqDJ toegestaan
  • celebrationFeest binnen mogelijk tot 03:00
  • celebrationFeest buiten mogelijk
  • micMicrofoons aanwezig
  • infoPodium aanwezig
Overige faciliteiten
  • infoAanmeren op locatie mogelijk
  • petsHonden toegestaan
  • infoHotels in de buurt 60 minuten loopafstand
  • infoLaadpalen aanwezig voor elektrische auto’s: 4 laadpalen
  • infoMogelijkheid tot parkeren in de buurt
  • infoParkeerplaatsen aanwezig op de locatie: 350 parkeerplaatsen
  • infoShuttle service beschikbaar
  • infoSpeeltuin
Fran portret kleinere resolutie.jpg (4)
Francis de JagerSales manager
Fran portret kleinere resolutie.jpg (4)
Francis de JagerSales manager

star9.3 (15 beoordelingen)

Bekijk alle beoordelingen (15)

De totaalscore wordt gebaseerd op meerdere bronnen. Dit kan afwijken van de getoonde beoordelingen.

  • request_quoteOffertetraject
    9.1(15)
  • styleUitstraling
    9.6(15)
  • infoLocatie
    9.3(15)
  • local_parkingParkeren
    9.9(15)
  • hotel_classService
    9.3(15)
  • price_checkPrijs/Kwaliteit
    8.9(15)
  • restaurantEten en Drinken
    9.2(15)
Afbeeldingen van bezoekers
IMG-20231013-WA0027.jpg
J
J13 okt. 2023
10
Geweldig

Wij hebben echt een geweldige dag gehad. Communicatie ging vlot en alles is naar wens gegaan. Eten was echt heerlijk, locatie prachtig en personeel zeer vriendelijk en behulpzaam. Als ik ooit nog een ander feest zou willen geven, dan zou ik zeker weer naar deze locatie gaan. Ondanks de regen hebben wij een prachtige dag gehad.

Toon meer
F
Fabiënne25 jan. 2023
4.9

Onze bruiloft was mooi maar met een donderwolk erboven waar ik altijd verdrietig over zou blijven. In de planning en voorbereidingen die meer dan een jaar van te voren zijn gestart. Is een hoop mis gegaan in de communicatie tussen ons en de trouwlocatie, bleek op de dag zelf. Er bleek een dubbele bruiloft te zijn. Hierdoor konden onze ceremoniemeester en helpers niet terecht om de locatie op te bouwen. De trouwboog klaar zetten, versieren, bloem plaatsen, zaal versieren etc . Terwijl de stoelen voor onze bruiloft versiert werden. Werden ze weg gepakt door de gasten van de andere bruiloft, er werd gezegd dat ik de bruidsuite niet in kon waar ik mij en onze dochter zou aankleden en er foto's gemaakt zouden worden. Op het moment dat ik te hore kreeg dat onze bruiloft in jet honderd liep kwam ik net uit de make-up stoel. Tranen met tuiten en de make-up kon op nieuw. Later bleek dat we ook niet in de bruidsuite kwamen die met ons was afgesproken. Daar zat het andere bruidspaar. De tweede bruidsuite is helaas veel minder geschikt voor foto's omdat deze veel donkerder is. Als klap op de vuurpijl kregen wij een back-up fotograaf daar onze eigen fotograaf een noodsituatie had waardoor zij niet in staat was onze bruiloft te fotograveren. Door de situatie op de trouwlocatie is alles zo enorm uitgelopen dat wij de back-up fotograaf niet meer hebben kunnen spreken en onze wensen niet besproken konden worden, we de locatie niet hebben kunnen laten zien en hierdoor zijn onze foto's alles behalve waarvan we droomde. Alle gekochte versiering, bloemen, voorbereidingen weggegooid geld. Niks hier van kon gebruikt worden omdat er geen tijd meer was. De ceremonie was mooi.. het feestje was gezellig.. maar de donderwolk blijft er boven hangen. Het verdriet blijft vooral omdat deze dag nooit meer over kan. We kunnen nieuwe foto's laten maken maar dat is niet het zelfde als op de dag natuurlijk. We hebben een gesprek gehad met het wapen van zoetermeer. Ze betreuren het zeer en ze hebben getracht het goed te maken met een korting op de vacature. Dat is fijn natuurlijk. Maar dit haalt het verdriet niet weg. Alles waarvan we droomde en naar toe leefde is niet uitgekomen en dat kan nooit meer opnieuw gedaan worden."

Toon meer
D
Danielle22 jan. 2022
9.7

Het was een top dag met zeer vriendelijk personeel en een goeie service. Er werd goed met ons meegedacht!

Toon meer
n
nieske24 jan. 2015
8.9

-

Toon meer

Locatie en omgeving

Vraag & antwoord

Hier vind je praktische informatie over de locatie.
Staat je vraag er niet tussen?

  • Het Wapen van Zoetermeer heeft 350 gratis parkeerplaatsen

  • Het Wapen van Zoetermeer is goed te bereiken met het OV. Station Seghwaert zit op 650 meter afstand

  • Het Wapen van Zoetermeer heeft geen hotelkamers op locatie, enkel 2 bruidssuites. In de buurt zitten verschillende hotels, onder andere het NH Hotel

  • Wij bieden een eigen catering arrangement bij het Wapen van Zoetermeer. Informeer ons voor meer informatie en de mogelijkheden

  • Bij Het Wapen van Zoetermeer verzorgen wij feesten tot doorgaans 01:00 uur. In overleg kan het ook later

  • Wanneer u bij Het Wapen van Zoetermeer een gelegenheid heeft gereserveerd en onverhoopt moet afzeggen dan zijn hier kosten aan verbonden. De kosten hiervoor treft u aan in de Uniforme Voorwaarden Horeca, artikel 9.4.2. Dit betreft een percentage van de reserveringswaarde.

  • Het Wapen van Zoetermeer is goed te bereiken met auto, slechts 4 minuten gelegen van de snelweg